'' If I Stay '' de film ♥ Review ♥

Gisteravond was ik naar de film ‘’If I Stay’’ geweest in bioscoop de Harmonie in Alkmaar en ik moest gewoon zo snel mogelijk een review ervan maken! J

Het verhaal:
De film is gebaseerd op het boek van Gayle Forman. Het verhaal gaat over de 17-jarige Mia Hall. Ze heeft alles wat je je maar wensen kan. Ze heeft een goede band met haar familie (ookal zijn die een tikkeltje anders dan haar), ze is een zeer getalenteerde cello speelster, ze wordt verliefd op Adam en haar droom is om naar Julliard te gaan. Maar dan raakt Mia en haar familie betrokken bij een tragisch auto-ongeluk waarbij ze haar familie kwijt raakt. Mia raakt zelf in coma. Door een uittreding maakt ze alles van dichtbij mee. Als ze in het ziekenhuis ligt, ziet Mia hoe erg haar familie en vrienden met haar meeleven. Maar dan komt ze voor een moeilijke keuze te staan. Wilt ze blijven leven voor de liefde of wilt ze bij haar familie blijven?

Wat ik van de film vond:
Toen ik naar de film ging, had ik de boeken zelf nog niet gelezen. Normaal lees ik eerst altijd de boeken voordat ik naar film ga, maar dat was dit keer niet het geval. Ik merkte wel dat ik het op het begin moeilijk vond om het te begrijpen. Ik begreep het verhaallijn wel, maar de manier waarop de scènes voorbij kwamen. De film was gemengd met scènes van vóór het ongeluk en na het ongeluk. Dus het ene moment zag je hoe Mia alles meemaakte in het ziekenhuis en zichzelf kon zien liggen in coma, en dan het andere moment zag je beelden van vóór het ongeluk. Uit het verleden, zeg maar. Dat was eerst wel even wennen, maar daarna werd het al makkelijker kijken. Ik ben ook zeker van plan om de boeken te gaan lezen! Verder vond ik het echt een hele mooie en inspirerende film. Daardoor realiseer ik me ook hoe snel alles voorbij kan zijn en dat je elk moment moet leven tot het uiterste.

De cast:
-          Chloe Grace Moretz als Mia Hall
-          Jamie Blackey als Adam