Walking On Cars | Concert review

Hey allemaal! Maandag 9 mei ging ik voor de verandering weer eens naar een concert. Dit keer van niemand minder dan Walking On Cars. Ik ken hun inmiddels bijna zo'n 2 jaar en ontdekte ze toen ze het voorprogramma waren van The Script in het Paradiso. Na het eerste nummer was ik al helemaal om. Wat een geweldige band! Sindsdien was het maar afwachten wanneer ze zelf een keer naar Nederland zouden komen en eindelijk was het zo ver. Maandag 9 mei ging ik samen met mijn concertmaatje Anouk naar Bitterzoet in Amsterdam voor Walking On Cars.

Rond 6 uur kwamen wij aan op station Amsterdam Centraal. We haalden een lekkere pasta bij Julia's en daarna was het tijd om opzoek te gaan naar Bitterzoet. Omdat de show onderdeel was van het Paradiso, ging ik er vanuit dat Bitterzoet dichtbij het Paradiso zou zijn. Dus wij pakte de eerste en beste tram. Eenmaal daar aangekomen, konden we het maar niet vinden. Google Maps gaf ook iets heel anders aan. Uiteindelijk pakte we de tram weer terug en wat bleek: Bitterzoet zit in de Spuistraat, wat 5 minuutjes lopen is vanaf het centraal station. Stom! Maar alsnog kwamen wij rond half 8 aan bij Bitterzoet.

We waren bang dat er al een mega lange rij zou staan voor de ingang, maar dat was gelukkig helemaal niet het geval. Voor ons stonden nog zo'n 5 meiden. Dit betekende dus dat we lekker vooraan konden staan! De deuren zouden open gaan om 8 uur. Rond kwart voor 8 kwamen Patrick Sheehy en Paul Flannery naar buiten om even gedag te zeggen. Zo leuk! Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Maar Walking On Cars is ook niet zó super bekend. Toch erg leuk! Ik wilde graag op de foto met ze, maar ze moesten alweer terug naar binnen. Máár Patrick zag dat ik en Anouk ook op de foto wilde en vroeg of we ze nog wilde zien na de show. Uhm, hell yeah!

Eenmaal binnen konden we lekker vooraan staan. We verbaasden ons er ook over dat er allemaal niet werd geduwd toen de deuren open gingen. Ook binnen bleef iedereen rustig. Er werd niet gerend of geduwd. Waarom is het niet bij alle concerten zo?! Er hing daarbinnen ook meteen een fijne sfeer. Zoals ik dus al zei, konden we helemaal vooraan staan. Het was ook nog helemaal niet druk. Na een uurtje te hebben gewacht, kwamen ze dan eindelijk op. Ze openden met het nummer ''Tick Tock'' wat absoluut één van mijn favoriete nummers is. De sfeer zat er meteen goed in. Het werd een avond vol genieten. (Ik kreeg jammer genoeg de drummer niet op de foto, omdat Patrick ervoor stond!)

Ze hadden zo'n beetje alle nummers van hun allereerste album ''Everything This Way'' gespeeld en zelfs een nieuw nummer die (hopelijk) binnenkort uitkomt. Exciting! Ze waren ook zó goed live. Het was een onwijs fantastische avond. Na ongeveer een uurtje was het dan afgelopen. Anouk en ik bleven binnen nog wachten, omdat we natuurlijk nog met ze op de foto wilden. Binnen stroomde het al leeg. Na ongeveer een half uurtje gingen we ook naar buiten en daar stond Patrick Sheehy (de zanger) dus. We konden meteen op de foto met hem. Ik ben zelfs twee keer op de foto met hem geweest. De eerste foto vond ik niet leuk geworden, dus ik mocht nog een keer. Ondanks ik daar ook niet helemaal tevreden over was, vond Patrick hem ''beautiful''. Als hij het zegt, dan zal het wel. Toch ;)?

Het was ons alleen gelukt om met Patrick op de foto te gaan, omdat we allebei optijd naar huis moesten. Ik had de dag erna namelijk een examen en moest er om half 6 weer uit. Oeps. Maar ik had in ieder geval een geweldige avond! Ik moet zeggen dat dit één van de beste concerten is waar ik heen ben geweest. Bitterzoet is heel klein en intiem, dat maakt het vooral zo leuk. En omdat Walking On Cars (nog) niet zo heel bekend is, waren ze super toegankelijk. Het was een zeker een avond om nooit, maar dan ook écht nooit, te vergeten <3.

Kenden jullie Walking On Cars al?

4 opmerkingen

1. Wat fijn dat je het zo leuk heb gehad en leuk dat je ze nog buiten gezien hebt en op de foto bent geweest! Ik had alleen nog nooit van ze gehoord hihi