3x billen workouts zonder gewichten | Workout

Even iets nieuws op mijn blog: ik ga vandaag workouts met jullie delen! Zelf ben ik al een tijdje bezig met sporten. Sinds het nieuwe schooljaar is begonnen, merk ik dat ik moeite heb om weer naar de sportschool te gaan. En dat terwijl ik in de vakantie zo'n 4 keer per week ging. Ik kan het daarom ook begrijpen dat er mensen zijn die fit willen worden, maar niet altijd tijd hebben om naar de sportschool te gaan. Daarom deel ik vandaag workouts waarbij je geen gewichten nodig hebt. Oftewel: workouts die je gemakkelijk thuis kunt doen! We trappen af met 3 billen workouts die ik zelf graag doe.


DE REGENBOOG
Deze workout vond ik op Cosmopolitan en is een van mijn favorieten om te doen. Deze voel je namelijk écht. Je begint met je knieën op de grond en je houdt je rug recht. Lift je been gestrekt naar achteren en breng deze naar de andere kant, net over de andere been heen. Zorg ervoor dat je de grond aantikt. Span je bilspieren aan tijdens deze oefening. Ik doe deze meestal 20 keer per been en dan sets van 3.




DONKEY KICK
Ik denk dat deze bij vrijwel iedereen bekent is, de donkey kick. Deze doe je weer op je knieën en handen. Zorg dat je handen net zo breed staan als je schouders en je benen op heupbreedte. Span je buikspieren aan en breng één been omhoog. Houd je knie gebogen en strek je voet uit. Bovenaan houd je deze positie even vast en dan breng je je been weer naar beneden. Ik span bij deze workout ook mijn bilspieren aan. Na 10 keer wissel ik van been en die ik sets van 3.




SQUATS
Ook deze is vrijwel bekend. Squats doe ik graag en eigenlijk meestal wel met gewichten, maar deze kun je ook prima doen zonder gewichten. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat deze bij mij meer effectief is met gewichten. Maar de squat is niet alleen goed voor je benen en billen, maar ook voor je buik en rug. Hoe doe je een squat? Je gaat met je voeten iets breder dan je heupen staan en je tenen iets naar buiten. Span je buikspieren aan en zak naar beneden. Let er wel op dat je je rug recht houdt en je borst omhoog blijft! Duw je knieën naar buiten en zodra je op een hoek van 90 graden bent, hou je die positie heel even vast voordat je weer omhoog komt. Ik vind het zelf soms wel eens lastig om mijn rug recht te houden, daarom gebruik ik vaak een powerbag als ik squats ga doen. Wat ook kan helpen is om voor een grote spiegel te staan en op je houding letten tijdens het doen van squats!



VIDEO:



Er zijn natuurlijk nog meer workouts voor je billen die je kunt doen zonder gewichten, maar deze 3 zijn wel mijn favoriet. Naast het sporten, is voeding natuurlijk ook heel belangrijk. Dus met enkel workouts ga je er niet komen! Ik had in ieder geval wel erg veel plezier in het maken van de foto's en de video, dus wellicht dat ik dit soort artikelen vaker zal doen (als jullie dat ook leuk vinden natuurlijk). Let me know!

Ps: Ik zie dat ik niet altijd mijn rug goed recht houd, dit moet natuurlijk wel! 

Wat is jouw favoriete billen workout zonder gewichten?

Liefs,
Chelsey

14 opmerkingen

  1. Super handig en leuk artikel! Dit komt altijd goed van pas, ik ga de work-outs onthouden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee Chelsey! Mijn favoriete workout (nouja favoriet hihi; het werkt dus laten we het zo maar noemen) is de squat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vind ik ook heel fijn! Doe je die met of zonder gewichten?

      Verwijderen
  3. Leuk Chelsey, fijne oefeningen ook! Mijn tip is een fitness band bestellen op Aliexpress en deze lekker meenemen naar de gym (of lekker thuis gebruiken kan natuurlijk ook) en daar hiptrusts mee doen (eventueel met gewicht). Burns like hell! Ook je squats maak je extra zwaar met zo'n elastiek om je benen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Simone! Heel toevallig had ik naar aanleiding van jou zo'n band besteld bij AliExpress en die heb ik vandaag voor het eerst geprobeerd. Zo, dat voel je goed hoor!

      Verwijderen
  4. Super handig Chelsey! Deze oefeningen ga ik zeker doen. Ik doe thuis altijd een workout dus dit komt goed van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk artikel! En wat heb jij toch een mooi figuurtje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handige oefeningen, ik mag deze ook graag doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet hier ook echt een keer mee aan de slag gaan maar ik ben zo vreselijk lui, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de Donkey kick moet ik toevallig ook doen nu ik 6x per week train om te selecteren. En squatten is nooit verkeerd! Leuk artikel weer is heel wat anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk artikel Chelsey. Ik ben zelf ook regelmatig guilty aan sporten uitstellen omdat ik geen oefeningen ken, haha. Nu kan ik dat excuus ook niet meer gebruiken!
    Echt leuk om te lezen en te zien dit.
    X

    BeantwoordenVerwijderen