Before I Fall van Lauren Oliver | Review

Before I Fall van Lauren Oliver is echt een boek dat altijd bij mij zal blijven. Ik wilde meer boekreviews plaatsen op mijn blog en de laatste keer was in september. Toen vertelde ik al dat ik dit boek nog zou gaan reviewen. En vandaag is het dan eindelijk zo ver! Inmiddels heb ik hem al een aardig tijdje uit (en de film ook gekeken), maar hij staat nog vers in mijn geheugen. Hoe dat komt ga ik jullie nu vertellen!

OVER HET BOEK
Samantha Kingston is een high school senior, date de knapste jongen van de school, is erg populair en dat weet ze. Een perfect leventje, zou je kunnen zeggen. 12 februari is 'Cupid Day' bij haar op school. Een dag die in het teken staat van Valentijnsdag, rozen en populariteit. Die avond staat een groot feest gepland waar ze samen met haar mede-populaire vriendinnen heen zou gaan. Maar de avond eindigt compleet andes. Wat Samantha niet wist toen ze die ochtend wakker werd, is dat 'Cupid Day' haar laatste dag ooit zou zijn. Maar ze krijgt een nieuwe kans of beter gezegd, meerdere kansen. Ze beleeft 12 februari continu opnieuw. Elke ochtend wordt ze wakker op dezelfde dag. Ze komt er al snel achter dat ze moet gaan veranderen en dat ze met een reden elke dag opnieuw beleefd. Ze wordt gedwongen om kritisch naar haarzelf te kijken en te gaan veranderen.

MIJN MENING
Ik val meteen met de deur in huis: fantastisch. Ik heb zeker de nodige traantjes gelaten tijdens het lezen van dit boek. Vanaf het begin zat ik er meteen helemaal in. Ik hou van de schrijfstijl van Lauren Oliver. Ondanks het boek in het Engels is (althans, ik heb hem in het Engels gelezen), lees je hem super gemakkelijk weg. Je hebt geen eens door dat je een Engels boek zit te lezen. Het verhaal is steengoed. Er wordt ook ingehaakt op belangrijke onderwerpen waar tieners dagelijks mee te maken hebben. Dit boek heeft mij zeker aan het denken gezet. Het einde is droevig, maar zó mooi. Echt. Ga het lezen!

DE FILM
Waar ik tijdens het lezen van het boek achterkwam: hij is verfilmd! Zodra ik het boek uit had, bestelde ik de film meteen op Bol.com. Ik ga het toch zeggen: het boek is veel beter dan de film. Maar dat is wel vaker het geval. De film was ook wel goed hoor, maar ik merkte toch dat ze alles een beetje 'soft' hebben gemaakt. In het boek werd er volop drugs gebruikt, gerookt en dergelijke. In de film helemaal niet. En dat rauwe randje miste ik toch wel. Daarnaast vind ik ook dat ze de scene van Sam met Juliet in de badkamer erin hadden moeten doen. Want die is oh zo belangrijk! En wie Juliet is... dan moet je het boek maar gaan lezen! ;)

Als jij de boeken van 13 Reasons Why en If I Stay goed vindt, dan wil je Before I Fall van Lauren Olivier ook echt lezen! Gouden tip: Als je dit boek wilt lezen op je E-reader, koop hem dan nu HIER voor maar €1,99! Je kunt hem ook bestellen als paperback voor €8,99. Ik ben in ieder geval razend enthousiast, ondanks het alweer even geleden is sinds ik hem heb gelezen. Ik ga hem gewoon opnieuw lezen!

Heb jij Before I Fall van Lauren Oliver gelezen? Zo ja, wat vond jij ervan?

6 opmerkingen

1. Ooooh wil ik lezen! Ga hem ff onthouden.