De Test van Joelle Charbonneau | Review

Ben jij, net als ik, ook zo fan van de boeken van Divergent en The Hunger Games! Dan moet je zeker even deze review lezen. Op de gok kocht ik het boek 'De Test' van Joelle Charbonneau. Er stonden veelbelovende reviews bij en ik was op zoek naar een nieuwe trilogie om mij in te verliezen. Ik heb het boek uitgelezen en vertel vandaag mijn bevindingen met jullie.

DE TEST

De Test is boek 1 uit de trilogie van Joelle Charbonneau. Ieder jaar worden er schoolverlaters geselecteerd voor de Test: een allesbepalende test waarvoor alleen de allerbeste studenten uit de koloniën van het Verenigd Gemenebest worden geselecteerd. Degenen die slagen voor de Test worden klaargestoomd tot toekomstige leiders van het land. Malencia (Cia) Vale wordt geselecteerd voor de Test en gaat, met waarschuwingen van haar vader, met volle moed naar de hoofdstad Tosu City waar de Test zal plaatsvinden. De beproevingen vragen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van de kandidaten. Hierdoor ontstaat een onderlinge strijd tussen de kandidaten. Meer dan 100 kandidaten zullen deelnemen aan de Test, maar slechts 20 zijn gegarandeerd van een plekje op de universiteit. Kandidaten verlaten in de eerste rondes al de Test: levend of dood. Cia merkt al snel dat zij op haarzelf is aangewezen. In de laatste testronde moet zij zich in een speelveld zien te overleven. Ze moet haar weg vinden naar Tosu City door een verwoeste en vervuilde land dat ooit Amerika was. Lukt het haar om de hoofdstad te bereiken? En wie kan ze nu écht vertrouwen?

MIJN MENING

Als jij fan bent van de Divergent en The Hunger Games boeken, dan is dit boek ook echt wat voor jou! Ik moet zeggen dat ik De Test realistischer vind dan The Hunger Games. De laatste ronde in het speelveld vind ik wel heel erg op het spel in The Hunger Games lijken, maar dat maakt het boek niet minder spannend. Ik kon het boek makkelijk doorlezen. De manier waarop Charbonneau schrijft zorgt ervoor dat jij je helemaal kunt verplaatsen in Cia. Het is een onwijs spannend boek. Zodra je erin begonnen bent, kun je niet meer stoppen met lezen. Het einde van het boek zorgt ervoor dat je naar meer snakt. Ik vind het echt een aanrader!

Heb jij de boeken van De Test al gelezen?

Geen opmerkingen